Sestdien, 13. janvārī, LU Madonas filiālē diena solās būt jo īpaši darbīga.
Studiju programmas “Pirmsskolas skolotājs” 1. un 2. kursa studentiem notiks lekcijas studiju kursā “Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību jomas saturs un mācīšanās pieejas”.
Savukārt, studiju programmu “Pirmsskolas skolotājs” un “Sporta treneris” 3. kursa studenti aizstāvēs patstāvīgi izstrādāto noslēguma (kvalifikācijas) darbu par veikto pētījumu, attiecīgi, pirmsskolas izglītības vai sporta izglītības jomā.
Dažas no topošo diplomēto skolotāju pētījuma tēmām:
- Barboleta līdzsvara platformas izmantošana pedagoģiskajā procesā pirmsskolā 4-5 gadus vecu bērnu kognitīvajā attīstībā
- Mācību procesa sekmēšana pirmsskolā āra vidē
- Didaktisko spēļu un rotaļu izmantošana brīvdabas pedagoģijā 5-6 gadīgu bērnu cieņpilnas attieksmes sekmēšanai
- 3-4 gadus vecu bērnu vārdu krājuma paplašināšana literāro darbu iepazīstināšanas procesā pirmsskolā
- Pirmsskolas izglītības iestādes un ģimenes sadarbība 5-6 gadu vecu bērnu sociālo prasmju veicināšanā
- Pirkstiņrotaļas 2-3 gadus vecu bērnu runas attīstības veicināšanai
- Materiālu otrreizēja izmantošana starpdisciplinārā mācību procesā 2. vecumposmā
- Sīkās motorikas un runas attīstības veicināšana pirmsskolas 3. posmā
- Muzikālā rotaļa kā bērnu runas attīstības sekmētāja agrīnās bērnības (1,5-3 gadi) vecumposmā
- Pirmsskolēna veselīga dzīvesveida paradumu veidošana pirmsskolā
- Praktiskie paņēmieni matemātikas jēdzienu apguvei 4-5 gadus veciem bērniem
- Bērnu skaņu izrunas pilnveide pirmsskolas izglītības 3. posmā
- Pasaku nozīme 5-6 gadus vecu bērnu emocionālās attīstības sekmēšanai u. c.
Arī sporta treneri savu zinātnisko darbu saistīja ar nākamo profesiju, aprakstot aktuālu problēmu un to risinājumus sporta trenera darbā:
- Komunikācijas starp treneri, vecākiem un spēlētāju saistība ar basketbolista rezultativitātes rādītājiem
- Skenēšanas nozīme futbolā un tās attīstīšana treniņu procesā
- Jauna sporta veida attīstība lauku reģionā
- Futbols kā līdzeklis sociālo prasmju attīstīšanai 6-8 gadu vecumā
- Gaisa bumbu pieņemšanas tehnikas pilnveidošana 7 gadus veciem bērniem futbolā
- Emocionālā stāvokļa kontrole futbola treniņprocesā 9-10 gadus veciem bērniem
- 7-15 gadu vecu meiteņu treniņa īpatnības futbolā, trenējoties kopā ar zēniem
Kvalifikācijas darba izstrādes laikā, studenti pilnveidoja pētnieciskās un analītiskās prasmes, prasmes pētījuma rezultātu apstrādē un interpretācijā, zinātniskās rakstības prasmes un pētījuma aizstāvēšanā šo sestdien, studenti argumentēti aizstāvēs savu viedokli.
Lai nepieļautu akadēmiskā godīguma principu pārkāpumus augstskolā, studējošo noslēguma darbā tika veikta pārbaude Vienotās datorizētās plaģiāta kontroles sistēmā. Studentu pētījumu vērtē darba vadītājs un recenzents, un pārbaudījuma komisija, kuras sastāvā ir gan augstskolas docētāji, gan nozares praktiķi. Viņu uzdevums būs protokolēt aizstāvēšanas gaitu, vērtēt pirmsskolas skolotāja vai sporta trenera profesionālo kompetenci, pētījuma rezultātu prezentāciju un viedokļa aizstāvēšanu, sniegt komentārus un uzdot jautājumus, ja tādi būs radušies. Noslēgumā komisija slēgtā sēdē ar balsu vairākumu lems par aizstāvēšanas rezultātiem un studentiem individuāli paziņos noslēguma vērtējumu un pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības diploma un kvalifikācijas “Pirmsskolas skolotājs” vai “Sporta treneris” piešķiršanu.
Mēs turam īkšķus, vēlam sirdsmieru un izdošanos!